Våra lokaler i Österåker

Rätt lärmiljö skapar rätt förutsättningar

På Helleborusskolan ser vi att rätt lärmiljö skapar rätt förutsättningar. Vi arbetar med olika lärmiljöer för att stärka relationer, trivsel och trygghet på skolan. Detta gör vi genom att ta hänsyn till lärmiljöns sociala och fysiska dimensioner. Vi ser även till att den pedagogiska lärmiljön formas och omformas utifrån enskilda elevers förutsättningar och behov.

3D-visning av skolan lokaler

Tryck HÄR för att digitalt gå runt på våning ett.

Tryck HÄR för att digitalt gå runt på våning två.

Besöksadress:

Adress: Luffarbacken 5
184 39 Åkersberga

Rätt lärmiljö skapar rätt förutsättningar

På Helleborusskolan ser vi att rätt lärmiljö skapar rätt förutsättningar. På skolan i Täby har vi utvecklat 16 olika lärandemiljöer med syftet att lyfta fram elevernas resurser, styrkor och möjligheter. I de olika lärmiljöerna arbetar vi aktivt med att stärka relationer, trivsel och trygghet på skolan. Detta gör vi genom att ta hänsyn till lärmiljöns sociala och fysiska dimensioner. Vi ser även till att den pedagogiska lärmiljön formas och omformas utifrån enskilda elevers förutsättningar och behov.

3D-visning av skolan lokaler

Tryck HÄR för att digitalt gå runt på våning där delar av mellanstadiet befinner sig.

Tryck HÄR för att digitalt gå runt på våning där åk 7-9B befinner sig.

Tryck HÄR för att digitalt gå runt på våning där åk 7-9D befinner sig.

Tryck HÄR för att digitalt gå runt i våra lokaler och bland annat se våra praktisk/estetiska lokaler.

Tryck HÄR för att digitalt gå runt i våra lokaler och bland annat se var distansteamet sitter samt var vår aula/idrottshall ligger.